Klantcase OC Waterloo

De wereld veranderd, dat biedt mogelijkheden!
Inside Sales: nieuwe kansen voor de binnendienst

Paul Lustig aan het woord
Algemeen Directeur OC Waterloo


Als Algemeen Directeur binnen OC Waterloo is Paul Lustig onder andere verantwoordelijk voor de afdeling Sales & Marketing. Paul heeft SalesPrikkels ingeschakeld om een directe bijdrage te leveren aan de transitie van de verkoop binnendienst naar Inside Sales afdeling.

Opdracht?
Transitie binnendienst > Inside Sales

Paul Lustig: "De verkoopbinnendienst van OC Waterloo is een reactieve afdeling die alle vragen/aanvragen die binnenkomen netjes behandelen en afwerken. We willen graag de afdeling meer naar een proactieve sales afdeling omvormen, waar van binnenuit ook meer aandacht komt voor relatiebeheer met onze klanten.

Voor mij was het belangrijk dat de bewustwording op de verkoopafdeling is gekomen dat ze “echte” verkopers zijn met eigen taken en verantwoordelijkheden. Door het geven van meer eigenaarschap voor een klantengroep zie je direct dat de mindset is verandert en er actiever wordt omgegaan met klanten en aanvragen.

Het team voelt zich na dit traject veel meer gewaardeerd en zelf verantwoordelijk voor de eigen klanten en het succes van de organisatie.

Het belangrijkste wat dit traject heeft opgeleverd is het inzicht bij de afdeling verkoopbinnendienst, nu inside sales, dat het verantwoordelijkheidsgevoel enorm is gestegen en er discussies ontstaan over hoe we met onze klanten om willen en moeten gaan.

De rol van SalesPrikkels was hierin van essentieel belang. Een blik van buitenaf die zonder aannames of vooroordelen rustig aan de slag is gegaan met de afdeling. Hierbij heeft iedereen de ruimte gekregen om zich uit te spreken en zich kwetsbaar op te stellen. Door de aanpak van Salesprikkels is het zelfvertrouwen op de afdeling enorm gestegen en is er inzicht gekomen in wat nu echt belangrijk is en daar nu de focus op gelegd.

Ruben van SalesPrikkels hebben we ervaren als een bijzonder prettige sparringpartner, zowel voor de afdeling als voor de directie. Geen standaard verkooptraining, maar samen opgesteld maatwerk die Ruben met het grootste gemak op de afdeling heeft weten over te brengen. Door de nuchtere houding van Ruben en het kritisch doorvragen weet hij binnen erg korte tijd de bottlenecks en kritische punten bloot te leggen. Daarna zorgt hij ervoor dat iedereen zijn/haar mening kan geven en het team 100% het gevoel heeft zelf in controle te zijn over de te varen koers in de toekomst."

Waarom SalesPrikkels?

Sparringpartner met frisse blik
Prikkelen, inspireren & challengen

Klantrelatie verder uitdiepen
Klantinzicht vergroten en (nieuwe) kansen gaan zien en verzilveren  

Gerichter op zoek naar nieuwe klanten
Integratie van accountmanagement 

Eigenaarschap vergroten
Eigen klantenset actief beheren en uitbouwen
Proactief op zoek naar passende nieuwe klanten

Resultaat?
Focus & eigenaarschap leiden tot klantgerichter werken
Omzet en rendement zijn gestegen


Coachingstraject
SalesPrikkels coached binnen OC Waterloo een aantal Young Sales Professionals. Vanuit de behoefte van de klant wordt er hands on een stuk maatwerk geleverd.

Bekijk hier de video: