DIENST/TRAINING

Training

Omdat je nooit te jong of te oud bent om te leren.

shutterstock_229325944 1900 pixels

De salestrainingen die SalesPrikkels aanbiedt stellen jou in staat om te winnen in sales. Winnen in sales staat synoniem voor het helpen van jouw klant met zijn/haar probleem. Een salestraining geeft jou de kennis, vaardigheid en mindset om klanten te winnen en te behouden.

Binnen mijn werkwijze staat de RADAR aanpak centraal. RADAR staat voor Realiteit, Analyse, Doel, Actie en Resultaat.

Binnenkort hier meer over het aanbod van trainingen binnen SalesPrikkels. 

shutterstock_229325944 1900 pixels

Mijn manier van werken om tot resultaat te komen.

1

1

Realiteit

Realiteit; er zijn 3 redenen voor salestraining op locatie.
1. Het gaat minder goed met het bedrijf.
2. Het gaat goed met het bedrijf.
3. Het gaat uitstekend met het bedrijf.

Het startpunt bepaalt mede de inhoud of focus van de training.


2

Analyse

Analyse; voordat je begint met het trainen achterhaal ik welke verkoopvaardigheden je al bezit. Des te beter ik dit weet, des te meer jij deze verkoopvaardigheid in kunt gaan zetten.


2

3

3

Doel

Doel; samen bepalen wij het doel van de salestraining. Vaak gehoorde doelen zijn; meer structuur in het verkoopproces, een groter aantal verkoopkansen bij nieuwe en bestaande klanten, het beter verwoorden van de verkooppropositie, een hogere conversie of een verhoging van de omzet.

4

Actie

Actie; bij actie gaan wij daadwerkelijk aan de slag. 20% kennis of theorie, 60% praktijk en 20% evaluatie. Zo ziet in de regel de training eruit. Bij kennis leer je de achtergrond van bepaalde technieken (zoals vraagstelling of storytelling). In het praktijkgedeelte staat het oefenen in een veilige omgeving centraal. O.a. rollenspellen en het gebruik van diverse tools (zoals accountplannen) staan hier centraal. Tijdens de evaluatie reflecteren wij op wat er goed gaat en nog beter kan.


4

5

5

Resultaat

Resultaat; uiteindelijk moet een salestraining op locatie resultaat bieden. Ik analyseer dit op vier niveaus. Deze 4 niveaus, ontwikkeld door Kirkpatrick, zijn al jaren de standaard. Ze gaan o.a. over de toename qua kennis en de resultaten op de werkvloer.


Je kunt je bedrijf een (groei)boost geven. Bewust. Als je die frisse blik van buiten erbij betrekt.


NEEM CONTACT OP


GERELATEERD

Bekijk ook deze diensten

Potentieelscan

Lees meer

Interimwerk

Lees meer

Onderwijs

Lees meer

Verdieping

Lees meer

Coaching

Lees meer